نقشبازارهاي اينترنتي در
فروش
عمدهکالا
امروزه و با رشد استفاده از تلفن هاي همراه هوشمند، ابزار هاي آنلاين بسياري براي کمک به راحتي معاملات به بازار عرضه شده که برخي با استقبال بسيار زيادي از سوي کاربران رو به رو بوده اند. بازارهاي آنلاين عمدهو خرده به کمک صنايع مختلف آمده تا با استفاده از پتانسيل بالاي خود در برقراري ارتباط بتوانند شبکه ي جديدي از مشتريان را براي فروشندگان عمدهبه ارمغان بياورند.
از جمله مهم ترين اين بازار ها مي توان به شرکت هاي علي بابا درچين، آمازون در آمريکا و اي بي اشاره کرد. اين بازار ها به ارايه ي انواع کالاو تجهيزات درزمينه هاي مواد غذايي و کشاورزي، تجهيزات الکترونيکي، پوشاک و… مي پردازند.
آشنايي با سايت علي بابا
شرکت علي بابايک شرکت تجارت الکترونيکي چيني مي باشد با مديريت آقاي "جک ما" ، که امکان فروشمحصولات خود را به صورت آنلاين به همراه خدمات پس از فروشآن ها، براي مشتريان فراهم کرده است. وب سايت علي بابا ، در در سال 2012 درحدود 1.1 تريليون دلار معادل 170 ميليارد دلار فروشداشته است؛ که اين ميزان فروش، در مقايسه با ميزان فروش شرکت هاي رقيب آن، رقم بسيار بالايي است. سايت علي بابا يکي از ??وب سايت برتر دنيا مي باشد. با توجه به آخرين گزارش اعلام شده، حدود 279 ميليون خريدار فعال و 8.5 ميليون فروشنده فعال هر ساله از خدمات آنلاين سايت علي بابا استفاده مي کنند؛ همچنين سالانه حدود 14.5 ميليارد سفارش دراين وب سايت گزارش شده است.
اگرقصد داريد که کالايي را به صورت اينترنتي از يک منبع خارج از کشور خريداري نمائيد، انتخاب سايت علي بابا ، شانس خوبي را براي خريد امن و آسان، دراختيار شما عزيزان قرار مي دهد. Alibaba بزرگترين شرکت تجارت الکترونيک جهان محسوب مي شود. (بزرگتر از آمازون و eBay). همچنين جامع ترين فهرست کالارا دراختيار خريداران قرار مي دهد. اعضاي اين شرکت متشکل است از تامين کنندگان (بيشتر از آسيا) با خريداراني از سراسر جهان.
خريد و فروش عمدهدر بازار کشاورزي
بازار کشاورزي يکي ديگر از بازارهايي که پتانسيل بسيار زيادي درزمينه ي ايجاد بازاري همچون علي بابا براي ارتباط و خريد و فروشموثر دارد و تا کنون توجهي به اين پتانسيل انجام نشده است. ايران کشوري با سابقه و صنعت بزرگ کشاورزي درمنطقه است که مي توان با ايجاد ساختار و بستري آنلاين به کمک رشد آن آمد.
ايران پتانسيل بالايي درتوليد و خريد و فروش عمدهبرنج، خرما و ديگر محصولات کشاورزيدارد و يکي از بزرگ ترين صادرکننده هاي اين حوزه درمنطقه خاورميانه به شمار مي رود. خرماي ايران از بهترين انواع خرما درمنطقه و جهان به شمار رفته و ماندگاري بالايي دارد و به دليل نيمه خشک بودن، سهولت در نگهداري و حمل و نقل آن توجه بازار هاي جهاني را به خود معطوف کرده و مشتريان زيادي در کشورهاي همسايه و اروپا به سوي خود جذب کرده است.خرماي ايران داراي مواد مغذي زيادي از جمله مواد قندي، پروتئيني و مواد معدني مي باشد. قيمت بالاي محصولات کشاورزي معلول سيستم سنتي و واسطهگرهايي است که در ميان راه توليدکننده و مصرفکننده قرارگرفته و سهم بالاي بازار را در اختيار ميگيرند. اين واسطهها باعث گراني محصول نهايي و درنهايت، ناراضي شدن مصرفکننده و توليدکننده ميشوند. حذف اين واسطهگريها تا به حال در بخشهاي زيادي، از حملونقل شهري و ترابري بينشهري گرفته تا توليد و ارائه محصول، باعث شده قيمتها تا حد قابلتوجهي متعادل شود. يک استارتاپ ايراني تلاش کرده سيستم اشتباه ارائه محصولات کشاورزي را به يک بازار رقابتي تبديل کند.
مشاهده پست مشابه : بازارگاه آنلاين يا بازار عمده اينترنتي